Servicii

Recrutare, evaluare și selecție

Ați încercat să recrutați noi membri în organizația dvs în mod direct și lucrurile au evoluat foarte simplu, identificând un număr mare de candidați potriviți?

Ați reușit la fiecare proiect de recrutare să completați echipa cu persoanele de care aveați nevoie într-un interval scurt de timp, astfel încât să nu impacteze atingerea obiectivelor de afaceri ale organizației?

Persoanele angajate s-au dovedit a fi la fel de motivate, dornice de muncă, competențe după angajare, așa cum au părut să fie la interviurile de angajare?

Dacă răspunsurile la întrebările de mai sus sunt: DA, înseamnă că sunteți o firma specializată în recrutarea, evaluarea și selecția de personal ?

Dacă cele de mai sus NU se validează în cazul organizației dumneavoastră, nu va îngrijorați. Există specialiști care pot face cele de mai sus, fără a mai fi cazul să fiți afectat de problemele din piață forței de muncă, iar dumneavoastră să va puteți concentra pe celelalte detalii importante ale afacerii.

În contextul actual economic, puternic concurențial, identificarea potențialilor candidați a devenit din ce în ce mai provocatoare și necesită o strategie bine definită și mai multă creativitate.

Pentru a scurtă intervalul necesar identificării de către dvs a potențialilor candidați, va invităm să valorificați cu încredere compentele noastre de consultanți full-service, dobândit pe parcursul multor ani de experiență, câștigând astfel timp pentru a va concentra pe celelalte detalii importante ale afacerii.

La nivelul echipei Inspire Human Resources cumulăm mulți ani de experiență în domeniul resurselor umane, iar managementul companiei are o experiență consolidată prin proiecte complexe, derulate în domenii foarte diversificate.

Astăzi derulăm cu succes proiecte pentru recrutarea, evaluarea și selecția de personal în aproape toate domeniile de activitate, deruland proiecte pentru poziții de: ENTRY LEVEL, MID-LEVEL, SENIOR LEVEL, MIDDLE & TOP MANAGEMENT

Bazându-ne pe profilul candidatului dorit(pe care îl definim împreună) și luând în considerare obiectivele companiei dumneavoastră, elaborăm un mix optim al strategiilor de recrutare pe care le vom utiliza. Asigurăm o transparență și un control adecvat al procesului de recrutare, evaluare și selecție, iar pentru a ne adapta continuu și eficient nevoilor dumneavoastră, revizuim și optimizăm intern activitățile derulate pentru fiecare proiect, asigurând astfel un serviciu profesional caracterizat prin excelență.

Care este strategia noastră ?

Strategia de recrutare se axează pe 4 direcții principale, suplimentate de altele strategii contextuale:

1. Căutarea directă

Această este pentru echipa noastră principala metodă de recrutare. Procedurile interne, ROI-ul, standardele de calitate, au fost create în jurul acestui tip de recrutare devenit instrument esențial în cadrul procesului de selecție.

2. Networking

Adăugăm zilnic noi persoane în sistemul nostru de conexiuni profesionale, după o evaluare prealabilă a profilului public al acestora din rețelele profesionale și sociale.Am consolidat astfel un networking profesional extrem de valoros, la care apelăm cu mult discernământ și cu reguli stricte în ceea ce privește confidențialitatea și protecția datelor personale.

3. Utilizarea bazei de date

În anii de activitate derulată în acest domeniu, prin proiectele de recrutare diversificate pe care le-am desfășurat, am experimentat contextul ideal pentru a dezvoltă o baza de date solidă cu potențiali profesioniști din nenumărate domenii de activitate.

4.Promovarea online

Utilizăm cele mai dense platforme profesionale de recrutare online pentru a promova bine structurat oportunitățile profesionale, astfel încât să putem face cunoscute proiectele de recrutare active către potențialii candidați interesați de aceste poziții vacante.

Pentru Inspire Human Resources, proiectele de recrutare implică parcurgerea următoarele etape:

La Inspire, selecția este un pachet de servicii care presupune urmatoarele etape:

  1. Identificarea potențialilor candidați din resurse multiple
  2. Interviuri preliminare telefonice pentru validarea interesului pentru poziția promovată
  3. Interviuri structurate individuale sau de grup
  4. Interviuri situaționale

    Recruiter-îi noștri vor prezenta în interviu diferite situații ipotetice sau extrase din activitatea reală, pe care candidații le-ar putea întâlni la viitorul loc de muncă, iar candidații vor avea că obiectiv să identifice, intuitiv sau din experiență, soluția optimă pentru gestionarea situațiilor descrise.

  5. Evaluarea psihometrică / psihologică

    Pentru validarea unor competențe cheie necesare pentru succesul în cadrul job-ului, pot fi administrate candidaților mai multe tipuri de testare validate științific. Pentru pozițiile cu un grad de complexitate mai ridicat, care presupun și interacțiuni cu alți membrii ai echipei angajatorului sau coordonarea unei echipe, pot fi utilizate și teste de personalitate care vor extrage o radiografie complexă asupra stilului personal și profesional al candidaților.

    Utilizând aceste instrumente se construiește un profil complex al candidatului, care acoperă zone precum potențialul cognitiv, raționament, organizare, potențialul managerial, orientarea spre muncă, abilitățile de coordonare, creativitatea, etc.

  6. Prezentarea finală a candidaților

    Ca urmare a derulării activităților de evaluare și selecție, se determină lista candidaților finaliști și se prezintă (în funcție de contractul semnat) un raport complet asupra procesului de recrutare, evaluare și selecție derulat și un scurt profil pentru fiecare candidat propus pentru lista de interviuri cu angajatorul

  7. Consultanță pe perioada integrării noului angajat

    În cazul în care angajatorul dorește să evalueze și să îmbunătățească modul în care va fi integrat noul angajat, putem oferi consultanță specializată în acest sens, ulterior unui microaudit realizat la nivelul organizației angajatorului (activitate derulată printr-un proiect suplimentar celui de recrutare de personal).


Sectorul public - Consultanță și recrutare în baza OUG 109/2011 privind guvenanța corporativă a întreprinderilor publice

INSPIRE HUMAN RESOURCES SRL este furnizor acreditat pentru recrutarea, evaluarea și selecția de personal prin Certificatul de acreditare seria CJ/nr. 14/00079 din 20.12.2013.

Experiența dobândită în proiectele de recrutare, evaluare și selecție de personal și consultanță în domeniul resurselor umane derulate în mediul privat au constituit bazele debutului pentru furnizarea serviciilor noastre de recrutare pentru mediul instituțional.

Am derulat până în prezent multiple proiecte de consultanță și/sau recrutare în baza prevederilor impuse prin OUG 109/2011, Legea nr. 111/2016 și HG 722/2016, atât pentru selecția membrilor pentru Consilii de administrație ale întreprinderilor publice/Regiilor, cât și pentru selecția pozițiilor de management ale acestor organizații.

Consultanții echipei noastre sunt psihologi, specializați în psihologia muncii și organizațională, persoane cu studii superioare în domeniul resurselor umane și juriști cu expertiză în domeniul Întreprinderilor publice.

Proiectele derulate până în prezent în zona întreprinderilor publice au sedimentat la nivelul echipelor de proiect experiența necesară pentru a gestiona optim orice situație identificată la beneficiarii noștri și în baza acestui fapt putem oferi garanția derulării cu succes a proiectelor din această zonă.


Consultanță

V-ați întrebat vreodată de ce cafeau preparată acasă sau la birou nu are niciodată același gust și aceeași savoare inconfundabilă cu cafeau preparată într-o cafenea cu tradiție? Oare pentru că în spatele procesului de preparare se află o mulțime de detalii importante despre tehnologia recoltării, prăjirii, măcinării și preparării cafelei, pe care le cunosc doar cei specializați în domeniu?

Noi credem că lucrurile arată asemănător și în domeniul resurselor umane.

Orice antreprenor își dorește să dețină o afacere de anvergură, profitabil, iar activitatea organizației să fie aliniată cu strategiile și obiectivele de dezvoltare stabilite de management-ul acesteia. În schimb, lucrurile nu arată mereu așa și uneori s-ar impune anumite schimbări care să reechilibreze situația.

Care este momentul potrivit pentru a identifica schimbările necesare într-o organizație pentru a o păstra aliniată cu obiectivele de afaceri ale managementului?

Oricând.

Sau atunci când persoanele relevante din management sunt pregătite pentru o diagnoză organizațională și pentru implementarea acțiunilor care se impun că urmare a decantării concluziilor ulterioare auditării.

Aici putem interveni noi, Inspire Human Resources, oferind suport în identificarea, clarificarea și definirea dificultăților cu care se confruntă organizația, iar ulterior, elaborând un plan de acțiune pentru a facilita schimbarea.

Ce înseamnă CONSULANTA ÎN RESURSE UMANE?

Reprezintă un set consecvent de acțiuni care debutează cu un audit organizațional, continuă cu realizarea unei radiografii a situației curente, extragerea concluziilor, planificarea unui set de acțiuni și implementarea acestora. Consultanță în resurse umane implică focus în toate zonele relevante ale domeniului, începând cu strategiile de recrutare, evaluare și selecție, continuând cu politicile de evaluare periodică, de management a performanței, cu strategiile de dezvoltare profesională și retenție a personalului și finalizând cu eventuale promovări sau concedieri.

Serviciile pe care le putem presta în sfera consultanței pentru organizația dumneavoastră:

  • analiză activității și crearea fișelor de post;
  • elaborarea unor documente precum Regulamentul de ordine interioară, Regulamentul de organizare și funcționare, Manualul angajatului, Proceduri interne;
  • definirea profilului angajatului pentru fiecare rol din organizație, cu nominalizarea abilităților și competențelor necesare pentru fiecare poziție;
  • elaborarea strategiilor de recrutare, evaluare și selecție a personalului;
  • realizarea procedurilor suport de integrare în organizație pentru noi membri;
  • definirea indicatorilor specifici de performanță și realizarea unui sistem de evaluare a performanțelor individuale;
  • evaluarea personalului;
  • identificarea nevoilor de pregătire profesională și realizarea unui plan de training;
  • audit și diagnoză organizațională;
  • elaborarea de strategii pentru măsurarea satisfacției personalului, diminuarea riscului de fluctuație a personalului și politici de retenție;

“ Dacă aștepți momentul potrivit, te întrec alții care nu-l asteaptă”

Woody Allen


Assessment center

Assessment Center-ul (Centrul de evaluare) constituie una dintre cele mai eficiente metode de selecție, de promovare în cadrul organizației sau de identificare a necesităților de dezvoltare a personalului. Acesta constă într-un ansamblu de activități practice, interviuri comportamentale și evaluări psihometrice care, împreună oferă o imagine obiectivă despre dimensiunea actuală a setului de competențe a angajatului evaluat, dar și o bună predictibilitate a comportamentelor viitoare ale candidaților.

În procesul de recrutare, Centrul de evaluare poate constitui o alternativă la metodele tradiționale de selecție a personalului sau poate fi utilizat în situația în care mai mulți candidați prezintă un nivel asemănător de compatibilitate cu cerințele postului, îngreunând departajarea candidaților.

Metodă Centrului de evaluare este recomandată în cazul următoarelor categorii de poziții:

  • middle și top management;
  • specialiști;
  • posturi care necesită comunicare permanentă cu clienții sau cu partenerii de afaceri;

Assessment center-ul are următoarele componente:

  • elaborarea matricei competențelor care vor fi evaluate și a nivelului de dezvoltare necesar pentru fiecare în parte, ce reiese în urmă unei analize riguroase a cerințelor postului și a modelului/arhitecturii competențelor valorizate de organizație;
  • selectarea acelor activități practice (jocuri de rol, exerciții de grup, studii de caz etc.) care evaluează cel mai acurat competențele incluse în Centrul de evaluare și care sunt relaționate cu activitatea asociată posturilor vizate;
  • susținerea de interviuri structurate pentru obținerea de exemple de comportamente anterioare relevante pentru competențele evaluate;
  • utilizarea a cel puțîn două surse de informații pentru evaluarea fiecărei competențe;
  • utilizarea produselor software specializate pentru înregistrarea și clasificarea observațiilor comportamentale cu scopul de a obține suficientă informație utilă;
  • elaborarea rapoartelor de feedback atât pentru angajator cât și pentru persoană evaluată, iar la cerere, coaching pentru elaborarea unui plan de dezvoltare.